Na dobrých známkách není nic špatného?

15:58

Ahoj,

dnešní článek bych ráda věnovala tématu, které je určitě blízké pro spoustu z vás. Nebude to žádný kosmetický ani módní článek. Rozhodla jsem se totiž napsat pár řádků o tom, co si myslím o mé generaci a s ní spojeným vzděláním.

Mně samotné je 16 let a chodím do prvního ročníku na střední. Na základce jsem učení moc nedávala, jenže jsem nastoupila na střední a BUM. Na střední jste přece DOBROVOLNĚ. Nikdo vás nenutil, (až na rodiče, dobře) abyste začali školu navštěvovat. První si totiž musíte uvědomit, že střední studujete pro sebe. Mně to taky pár týdnů, možná i měsíců trvalo, než jsem si všechno srovnala v hlavě a obula se do toho pořádně.

Na dobrých známkách přece není nic špatného! To si pamatujte. Může ale nastat situace, že jste v podstatě pilný student, doma se učíte a připravujete. Pak na vás kamarádka vyjede: "To se mnou nechceš jít ven, protože se musíš učit, jo? Tak to už na mě nemluv, šprte." A vy si uvědomíte, proč vlastně? Proč se učím, když můžu být raději venku s kamarády? Tak za 1. tohle nejspíš nebude ta nejlepší kamarádka pro vás, když nedokáže pochopit, že teď na ni prostě čas nemáte a že přece můžete jít ven třeba pozítří. A za 2. proč byste měli být hned šprt? Tohle je nejtrapnější nadávka, nadávat někomu za to, že se učí, přijde vám to normální? Vždyť to dělá jen a jen pro sebe!


Generace dnešních náctiletých (moje generace, samozřejmě) myslí způsobem "Zítra mě určitě nevyzkouší, kašlu na to." A další den, za 5. Řeknete si: "No a co, však si to opravím." Uplyne měsíc, dva a vy si to neopravíte. Věřte mi. V životě na vás nebude vždycky čekat druhá možnost. Nezvykejte si na ni. Místo toho, abyste nesmyslně projížděli facebookovou zeď, sedněte si radši na půl hoďky k učení. Ta vás nezabije a vy aspoň budete mít jistotu, že když vás vyučující vyzkouší, nedostanete okamžitě za pět a nebudete to muset dohánět na konci školního roku.

Tím se dostávám i k tématu volna na konci školního roku, tedy na středních školách. Zajímalo by mě, jak to máte na škole vy. Nám totiž každý profesor na začátku druhého pololetí říkal, že je krátké a nebude tolik času na opravy známek. Vlastně skoro žádný, takže musíme zamakat hned na začátku. A opravdu. V dubnu velikonoční prázdniny, přijímačky (=volno). V květnu písemné maturity, praktické maturity (=volno), mini taneční (= neučíme se).
+ svátky. No a v červnu máme termín uzavírání známek 13. nebo 16.!

Nenechte se zahanbit a ovlivnit nadávkami týkající se toho, že se připravujete doma do školy. Proč? Školu studujete (a je mi jasné, že tohle slyšíte po 150. :D) PRO SEBE! Vy se budete mít v životě lépe!
A neřiďte se sloganem "není důležité, co dokážeš ve škole, ale co dokážeš v životě". Tohle si totiž říkají většinou zoufalci, co už se nemají na co vymluvit. :D - Tímto se nechci nikoho dotknout!!

A co váš názor na učení? Učíte se pravidelně?

Anett

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Ahoj. Za tenhle clanek bych ti chtela vazne moc podekovat. Tuhle nadavku jsem slysela uz mockrat a dost me to stvalo. :))
    Ale ty jsi mi zvedla sebevedomi, dekuji. :)
    Natalie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Jsem ráda, že ten článek někomu pomohl :))

      Vymazat
  2. Naprosto souhlasím, ve všem! :)
    Máš super blog s budu se sem určitě často vracet!! ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Přesně tak. Doma se vůbec neučím, vlastně vůbec se neučím..ale mám samé jedničky :) Stačí mi to třeba si jednou před písemkou přečíst a mám jedna. Jenže pak hned slyším jen, že jsem šprtka. Což mi docela už leze na nervy -.-" :D

    OdpovědětVymazat